Co zařadit do jídelníčku, když nejíš maso

20. prosince 2014 v 12:27 | B |  Recepty
Když jsem se rozhodla, že přestanu jíst maso, slyšela jsem, že je to ohromně nezdravé,že mi budou chybět vitaminy,bílkoviny a železo.... Spousta lidí se tak ze zdravotních důvodů k jedení masa vrátí, zvlášť v případech kdy si přísun vitaminů,minerálů a bílkovin neohlídají!A proto je důležité uvědomit si, co bychom vlastně měli jíst abychom tyto důležité látky do svého těla dostali.
Pro představu zde mám jednoduchý příklad-koukala jsem na hokej (Česko-Švédsko) kde se komentátoři mimo jiné zmínili,že Švédský brankář musel na čas opustit od vegetariánství, ze zdravotních důvodů... Potřeba bílkovin u sportovců několikanásobně převyšuje potřebu nesportujících osob!

Bílkoviny v potravinách

-vejce
-sýry
-olomoucké tvarůžky
-hlavně luštěniny-čočka,sója,fazole,hrách
-tvaroh
-sušené houby
-droždí
-tofu
-tempeh
-arašídy,mák,ořechy
-semínka:lněné,konopné
méně bílkovin pak obsahují obiloviny

Vitamin B12/kobalamin

-živočišné produkty-vejce,mléko,sýry

Další vitaminy skupiny B

-borůvky
-arašídové máslo
-čensek
-čočka,červená čočka
-acidofilní mléko
-lněné semínko,konopné semínko
-mořká řasa

Železo

-luštěniny:čočka,fazole,hrách
-tofu
-špenát
-rozinky
-sušené meruňky
-mandle
-ořechy
-kešu,arašídy
-brokolice
-hlávkový salát
-sušené droždí
-cizrna

Teď bych chtěla oslovit vás, milí čtenáři, obzvláště ty jež jsou vegetariány-to co jsem zde vypsala,je jenom malý výcuc potravin a tak bych chtěla poprosit zkušené veg*any pište do komentářů další superpotraviny s kterými máte zkušenosti, které obsahují důležité vitaminy,minerály,bílkoviny... na které jsem zapomněla.

Zdroje: 1 2 3 4 5 6
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Tai Todd Tai Todd | Web | 24. prosince 2014 v 9:54 | Reagovat

Jo a proto je tolik sportovců a kulturistů vegany ( k té poznámce o tom brankáři..) Já třeba nesnáším ořechy, i když vím, že jsou velikým zdrojem bílkovin a zdravých tuků, ale zase to vynahrazuji luštěninami. Ty se ale moc nepodoručují ve větším množství pro začátečníky vegetariány, protože je to může nadýmat a podobně, protože často není tělo zvyklé na vyšší přísun takových potravin. Já už jsem třeba zvyklá. Pak ještě třeba seitan, potravina, která se dá připravit i doma a je taky dobrým zdrojem a taky sója, v přiměřeném množství samozžřejmě.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama
Blog byl založen 14.12.2014