Detoxikační jídelníček

Včera v 12:28 | Jája |  Jídelníčky
Jak to vypadá u mě v praxi a pár mých postřehů na závěr.

Pondělí:

To jsem jedla jen mrkve a jabka. Celkem 3 jabka a asi 5 větších mrkví

Úterý:

Na snídani jsem si dala ovesnou kaši, tady neřeším žádný problém se slazením, protože jsem si do ní rozmačkala banán a dala jsem do ní ještě skořici a hrst oříšků.
K obědu pak zeleninovou polévku z mrkve, petržele s trochou brambor a pórkem, dochutila jsem libečkem. Přišlo mi to v celku mdlé bez soli, ale mám prostě ráda když jsou obědy teplé. No a pak už jsem do konce večera uzobávala hlávkový salát a mrkve a taky jsem měla jedno jabko. Porce té snídaně i oběda jsem si dala menší než obvykle, protože jím teď častěji.

Středa

Na snídani jáhlová kaše a k obědu celozrné těstoviny s tofu a cuketou. Neposolené, už jsem přišla na to, že dělat neslané modifikace normálních jídel nemá smysl a že po zbytek dne se budu opět ládovat zeleninou. Jo a taky jsem měla avokádovou pomazánku na celozrném chlebu.

Čtvrtek

Dnes jsem posnídala jabko, dvě mrkve a k tomu pár listů hlávkového salátu, už se těším až si doma umixuju smoothie, přestává mě bavit pořád dokola něco chroupat. Na oběd volím vařenou brokolici a brambory, u toho mě aspoň netrápí, že je to nemastné a neslané. Potom to vidím na salát a mrkve a večer mám v plánu dát si směs oříšků a semínek.
A samozřejmě piju piju a piju.

Cítím se o něco lehčí, ale zároveň jako kdybych měla absťák, sůl na mě volá z poličky, ale jen ať tam ještě chvíli zůstane. Zítra mám v plánu do svého detoxu zakomponovat jednodenní půst, nečeká mě totiž žádný náročný den, takže si myslím, že to v pohodě zvládnu.
 

Není to jen o hubnutí

Středa v 14:47 | Jája |  Hubnutí
Lidé hubnou ze spousty důvodů a každý důvod je dobrý! I kdyby jste to dělali jenom proto, aby jste si mohli fotit selfíčka u zrcadla, pořád je to dobře.

Ono vlastně tím hlavním důvodem proč to lidí dělají je, aby vypadali dobře. Ale vypadat dobře vždycky neznamená jenom zhubnout. Teď to bude znít trochu ironicky, ale přiznám se vám tu, že nehubnu. Nechci. Mám 63kg při výšce 173cm a se svým typem postavy (extra široké boky) bych jako vychrtlina vypadala hrozně, mimo to si nepřipadám nijak tlustá nebo tak něco. A s velikostí svého oblečení jsem naprosto spokojená. (Dobře možná jen ten zadek)

Někdy prostě nevadí když kilo přiberete. Kilo sem, kilo tam. Jak už jsem psala v jednom ze svých článků, váhu neberu jako dobrý ukazatel toho, jestli efektivně hubnu. A zase to slovo. Vlastně nehubnu. Takže co dělám? Prostě cvičím, snažím se jíst zdravě a chci vypadat dobře, prostě nechci na sobě mít jen rosolovitou hmotu ale i nějaké ty svaly. (Ovšem moje cíle mají své hranice- žádná kulturistka ze mě nikdy nebude. Nelíbí se mi, když už to někdo s cvičením moc přehání) Jo a momentálně se detoxikuju, protože poslední dobou jsem si všimla, že nebezpečně moc solím, ale to sem nepatří.

Pak jsou tu totiž lidé, kteří by rádi nějaké to kilo přibrali. A proč ne přibrat právě na svalech? I takoví lidé totiž můžou začít cvičit. Někteří s tím bohužel mají takové problémy, že nemohou za žádnou cenu nabrat ani kdyby chtěli, ale většinou se to dá nějak řešit. A když ne? Mějte se rádi jací jste. Myslím to vážně. Pokud si stoupnete před zrcadlo a říkáte si, že nenávidí svoje tělo, tak je to špatný. To, že přijmete realitu takovou jaká je, je jedním z prvních kroků ke změně :-)

Jak na jarní detox

Úterý v 17:00 | B |  Zdraví

K čemu je to dobré?

Takový detox nastartuje váš organismus, odlehčíte játrům, ledvinám a vašim střevům se bude lépe pracovat. Detoxikace také může být prvním krokem ke změně životního stylu. Pokud do teď jíte co se vám zachce a nějak neřešíte jak to na vás působí, nemusíte se po detoxikaci vracet ke starým kolejím.
Nebo pokud se snažíte zhubnout, je to dobrý začátek a první krok k vašemu cíli.
Taková očista pomáhá tělu zbavit se zplodin metabolismu a volných radikálů, detoxikace může pomoct stabilizovat hladinu cukru v krvi a pomoct snížit nebezpečný LDL cholesterol či vysoký krevní tlak.

Co z jídelníčku vyřadit?

Detoxikace neznamená, že musíte hladovět, ale že svůj jídelníček odlehčíte.
Při detoxikaci z jídelníčku vyřazujeme:
Maso a výrobky z něj, káva, cukr(tím pádem ani sladké a sycené nápoje), alkohol, cigarety, sůl, mléko a mléčné výrobky, bílé pečivo. Tuky a oleje. Tyto potraviny působí negativně na trávení.

Co zařadit?

Ovoce a zeleninu, nejlépe čerstvou, smoothies (narozdíl od ovocných/zeleninových šťáv obsahují vlákninu), celozrnné obiloviny a výrobky z nich, pohanku, jáhly, bulgur, brambory, ořechy a různá semínka.
Na pití čistou vodu (které by jste měli za den vypít 2-3 litry) nebo vodu s kapkou citronové šťávy, zelené čaje nebo bylinkové čaje např. mátový.

Nebudu sem psát přípravky typu zelený ječmen a chlorela, to už je na každém jestli je do toho ochotný investovat :)

Jak dochutit jídlo, když nesmím solit?

Zaměřte se na přirozeně chuťově výrazné potraviny a přidávejte je do jídel. Například cibule a česnek. Koření není tabu, pepř, paprika a různé bylinky dodají vašemu jídlu chuť např. libeček do polévek.

Není to jen o jídle

Při detoxikaci organismu dopřejte detoxikaci i vaší duši. Nevystavujte se stresovým situacím, udělejte si domácí pohodu, můžete si napustit horkou koupel, prostě o sebe hezky pečujte. Můžete i meditovat. Zkrátka se snažte odpoutat od každodenních stresových situací Usmívající se

Benefity které budete moct pozorovat:

Zlepší se vám pleť
Lepší nálada
Pravděpodobně shodíte i nějaké to kilo
Více energie
Zlepšení zdravotního stavu

A konečně jak vypadá takový detoxikační jídelníček u mě:

Snídaně: ovesná kaše s banánem a ořechy
Oběd: zeleninová polévka
Svačina: celozrný chleba s avokádovou pomazánkou
Večeře: mrkev, hlávkový salát

Postupně budu přidávat i různé recepty a další svoje jídelníčky a další rady a tipy jak nesolit/nesladit.
 


Jídelníček 12.4.

12. dubna 2017 v 19:42 | B |  Jídelníčky
Snídaně: ovesná kaše a banánem, čokoládou a ořechy
Svačina: hamburger+hranolky v mekáči
Oběd: čočka na kyselo s vejcem, chleba

Cvičení: hodina a půl intenzivního intervalového cvičení (HIIT) a k tomu hodina jógy

Svačina: tvaroh polotučný, jabko
Večeře: vařená brokolice, červená řepa, 2x chleba se sýrem

Pozn.1: cvičení bylo v rámci tělocviku.Mekáč byl v rámci toho, že přjela na návštěvu moje bývalá spolužačka :) podruhé v životě jsem jedla jídlo z mekáče.

Bude to někdo poslouchat?

12. dubna 2017 v 11:18 | B |  Téma týdne
Co bych mohla sdělit všem kdybych dostala slovo? Vykřičela bych do světa něco, co mě už dlouho trápí? Asi ne. To přece nikoho nezajímá.
Kdybych dostala slovo a někdo mě poslouchal, asi bych každému popřála ať se mu daří, že všechno co vás teď bolí nebo trápí, přejde. Že i když vám to teď možná tak nepřipadá, na světě pořád existuje dobro a naděje.
Že se vám jednoho dne podaří překonat vaše problémy, že jednoho dne najdete svoji lásku. Když vaši kamarádi už mají kariéru, rodinu a vy pořád nevíte co se svým životem, nezoufejte. Jen ještě nepřišel váš čas. Nikde není statonovené, že (například) ve 25 letech si máte najít bydlení, založit rodinu a chodit do práce. Znám spoustu lidí, kteří tohoto dosáhli později, ale vůbec to nevadí, jsou prostě šťastní a na tom záleží. A na lásku není pozdě nikdy.

A pamatuje, nic není definitivní, nebojte se změny. Trčíte v blbé práci? Vybrali jste si špatně střední/vysokou? To, že teď děláte něco, co vás nebaví, neznamená, že to budete dělat celý život. Nebojte se změny :)

Hezký zbytek dne.

Kam dál

Blog byl založen 14.12.2014