Pohankové placky

22. ledna 2018 v 12:38 | Jája
Potřebujeme:
půl hrnku drceného lněného semínka
půl hrnku pohankové mouky
půl hrnku drcených slučecnicových semínek
2 lžičky sezamových semínek
1 lžíce drceného kmínu
špetka soli
1 hrnek vody (podle potřeby více)

Postup:
Lněná semínka namočíme do vody a počkáme až zgelovatí. Smícháme pohankovou mouku, semínka, sůl a kmín a přidáme namočená lněná semínka i s vodou a promícháme. Celou směs rozprostřeme na pečící papír ve vrstvě cca 1cm tlusté a dáme do trouby. Sušíme na 50°C v pootevřené troubě přibližně 2 hodiny. V půlce pečení si naši placku nakrájíme na čtverce.
 

Cizrnový salát

19. ledna 2018 v 12:31 | Jája |  Fit recepty
Potřebujeme:
cizrnu
rajčata
okurek
balkánský sýr
cibule
olivový olej

Postup:
Cizrnu namáčíme alespoň 2 dny předem (každý den měnit vodu aspoň jednou) aby byla pěkně měkká a hodinu ji vaříme. Necháme vychládnout. Nakrájíme si rajčata, okurek, sýr a cibuli a vše smícháme. Pokapame olivovým olejem.

Tip: můžete přidat rozemletá lněná semínka

Ugali

18. ledna 2018 v 12:15 | Jája |  Fit recepty
Ingredience:
kukuřičná mouka
voda
sůl

Ugali je jídlo typické pro Keňu. Recept je velice jednoduchý: osolíme vodu a dáme ji vařit. Když voda vře začneme přidávat mouku a stále mícháme. Měla by vzniknout hustá kaše (vodu a mouku dosypávejte podle potřeby). Vaříme cca 20min za stálého míchání, potom zeslabíme oheň a necháme asi 5min "dojít". Můžeme podávat s dušenou zeleninou, nebo jako přílohu k jiným jídlům.

Kam dál

Reklama